Samenvatting
Klant
Gemeente Den Haag
Uitdaging


Aanpak & oplossing
In overleg met de gemeente heeft Flexxit ontwikkeld. Daarin wordt de restcapaciteit in
bedoelde garages rond Scheveningen ontsloten. Met eigenaren werden afspraken gemaakt
over alloceren van hun restcapaciteit. Ook met aanbieders van mobiliteitsdiensten werden
afspraken gemaakt. Park+Beach kwam met een vervoergarantie voor reizigers, in combinatie
met een gereserveerde parkeerplaats.
Flexxit introduceerde vervolgens scenario’s in overleg met de gemeente. Afhankelijk van het
scenario kon Park+Beach diverse doelgroepen verschillende opties aanbieden. Alle
aangesloten aanbieders werden door Flexxit in de scenario’s meegenomen, ook online.

Resultaten
OV, deelfiets en bakfiets werden bij Park+Beach reserveerbaar. Dat was een primeur.
Gemeente Den Haag kreeg de beschikking over realtime informatie over de te verwachten
drukte. De drukte werd beter voorspelbaar en stuurbaar.
Flexxit integreerde naadloos de producten en diensten van 5 partners in één applicatie. Eén
reservering, 1 betaling. Inclusief aansluiting met het TOMP-protocol. Park+Beach omvat zo
de complete klantreis van thuis naar bestemming en terug.
De belangstelling voor P+B was meteen groot. Sinds de start in 2017 is het aantal transacties
vertienvoudigd.

